Mutfak Termometresi ile yoğurt mayalamak çok basit

 Daha önce günlük süt ile yoğurt mayalamadan yazımda bahsetmiştim. Yoğurt mayalanırken belli bir sıcaklıkta olması gerekiyor. Mayalama yapacağımız yeri örtü, battaniye ile hazırlıyoruz. Ben genelde sokaktan geçen süt satıcılarından alıyorum. Çiğ süt yani. Sütü kaynatıyorum. Sütün soğumasını bekliyorum. Ya da süt soğuduktan sonra sütü ocağa alıp belli bir sıcaklığa getirince 43 -50 derece sıcaklığına inmesini bekliyorum. 

Genelde yoğurt soğuk olduğundan dolayı ısınan sütü de soğutacağından dolayı ısıtacağım sütün 50 derece sıcaklığa gelince ocaktan alıyorum. Daha sonra her bir kg süt için kaseye önceden yapılmış yoğurttan bir kaşık yoğurt katıyorum. Süt sıcaklığı biraz daha düşünce kaseye süt ekleyip iyice karıştırıyorum. Karıştırdığım bu karışımı sütün içine katıp ısınan sütü de karıştırıyorum eşit derece de dağılmasını istiyorum. (İdeal yoğurt mayalama sıcaklığı 43,5 dereceymiş.)  Bu karışımın sıcaklığı  43,5 dereceden düşük olmasın. Daha sonra bu karışımı kavanozlara dolduruyorum. Kavanozları iyice örtü battaniye ile sarıyoruz. Oda çok sıcaksa ince bir örtü ile sarabilirsiniz, soğuksa iyice sarmanızı öneririm.

Mutfak termometresini de bir  internet sitesinden 17 liraya almıştım. Aşağıya görselini bırakıyorum. Sütün sıcaklığını serçe parmağımız yerine bu termometre ile ölçüyorum daha emin bir şekilde mutlulukla yoğurdumuz mayalanıyor. Ayrıca görseldeki ürün işini iyi yapıyor. :)


 

Yorumlar