yoğurt mayalama püf noktam

 evde yoğurt mayalamayı seviyorum, pratik ve ekonomik ve ayrıca sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

yoğurdu 43-50 santigrat derece sıcaklık arasında mayalıyorum doğrusu nedir tam bilmiyorum ama, bu satırları okuyup beni uyarmak isteyenler olacaktır 😊

yoğurt mayalandıktan buz dolabına kaldırıyorum. Burada yaklaşık olarak 24 saat bekleyen yoğurdumdan 3-4 kaşık yoğurdu maya için kenara ayırıyorum.

evde bazen sütü geç de alabiliyoruz. Bu da olabilir. Veya mevcut yoğurdu hemen tüketmeyince maya yoğurdu ekşime yapıyor, bunun için de düşündüğüm bir yöntem var. 

Bakın burası önemli. 

3-4 kaşık ağzı kapalı bir saklama kabına kattığım yoğurdu buzdolabının buzluk kısmında saklıyorum. mayalık yoğudum kalmadığında bu yoğurttan kullanıyorum. pratik oluyor.

bu yöntem sağlıklı mı bilmiyorum ama bu şekilde kullanınca başkalarından maya arama derdim de olmuyor. 😀

Yorumlar