Günlük süt ile yoğurt mayalamak

Sokakta satılan çiğ süt ile yoğurt mayalamayı öğrendim. Her daim çiğ süt bulamadığım için, marketlerde satılan günlük süt ile yoğurt denemek istedim. 
 Ülkemizde yaygın olan bir marketten kendi markası olan  2 litre günlük süt aldım. Günlük sütü kaynatmaya gerek olmadığından sütün mayalanma sıcaklığına getirip mayalarım diye düşündüm.

 Sütü tencereye katıp, mayalanma derecesine yakın olana kadar ısıttım. Mayalanma sıcaklığını ölçecek termometremiz olmadığı için klasik yöntemi uyguladım. Serçe parmağını süte daldırıp 7-8'e kadar saydığımızda parmağımızı sütte tutabiliyorsak mayalanma sıcaklığına geldiğini anlı yormuşuz.. Ben de bu yöntemi uygulayarak uygun sıcaklığa geldiğini anlayıp ocağın altını kapattım. Bir kaseye önceki yoğurttan 3-4 yemek kaşığı yoğurt ekleyip, yoğurdu kaşıkla karıştırdım. Kasedeki yoğurdu, ısıttığım bir miktar süt ile karıştırdıktan sonra bu karışımı tencereye döküp,  hızlıca karıştırdım. Daha sonra kavanozlara paylaştırdım. Bir örtü serip örtüyle üstünü kapatacaktım. Kavanozları da temiz havlu ile kapattım ağızlarını. Örtüyü sarmaladım kavanozlara 4-5 saat beklediler. Bu sırada beklerken ara ara kontrol ettim. Başlarda olmayacak herhalde diye düşündüm ama. 4-5 saatin sonunda buzdolabına yerleştirdim. 24 saat beklettim. Bekleme sonunda baktım yoğurtlar güzel bir kıvam almışlar ve yemeye hazırdı. 

Yorumlar